Resum de temporada senglanera

Companys, ja s'ha acabat la temporada senglanera 2010-2011. 

El resultat de la colla ha estat un xic per sota, respecte al de l'any passat, aquesta temporada ens em quedat amb 117 porcs. Que ja està bé!, però és que a principi de temporada la cosa pintava crua, s'havien amagat els porcs que tant de mal havien fet durant la veda als sembrats. 
Com per art de màgia tota aquella tropa de senglars que patrullaven per les nostres contrades, sense respectar l'aliment alié i fent d'ocupes de deveses privades, el dia que va començar la temporada, van buscar refugi no se on i només ens visitaven de tant en tant algun escamot de reconeixement. Fins que a les acaballes, es veien  brigades arreu, i les varem poder aclarir una mica. Però em sembla que aquest any hi haurà danys abundants als conreus, a no ser que es tregui algun permís, per anar-los emprenyant de tant en tant.




Pel que fa a mi, la temporada en xifres de morts ha estat similar a les anteriors (algun menys) he abatut 6 porcs, i en experiències i intensitat de les batudes, mai menys, sempre superen les expectatives, ja signaria caçar 6 porcs sempre i viure amb la mateixa intensitat cada jornada de caça.


Una de les anècdotes d'aquest any, ha estat un diumenge de gener gèlid, gèlid, gèlid, que fent el pas en una rassa obaga, on no vaig veure el sol fins a  quarts de dues del migdia i a -14ºC, em van quedar soldades les botes al terra, em va passar una trujota que van matar en un altre pas i no la vaig ni veure, tot jo anava relantitzat i no tenia reflexes, quin fred!, però no és ni la primera ni l'última vegada que estic disposat a passar penúries i glòries durant la jornada, la caça em pot més.

Ara esperarem el dia de la festa de final de temporada, on ens afartarem de menjar plats elaborats amb peces de caça, paella, senglar i altres i començaré a preparar els estris de fotografia, per fer algun reportatge de fauna, en especial l'aguait del follet del bosc (capreolus capreolus).
I esperar alguna cacera selectiva fins a la temporada següent, Ni més, ni menys


Records i fins aviat!

Comentaris

  1. Bona tarda Edu!!!
    He vist les fotos que tens penjades a l'apartat de caça, hi ha un cabirol espectacular, i un senglar molt molt guapo!!! Ara el que m'ha fet més gràcia és la foto anant per les becades!!! La practiques o hi vas només de tant en tant?

    ResponElimina
  2. Gràcies pel comentari Pep. El cabirol com bé dius és espectacular, però igual d'impresionant va ser "el lance". Pel que fa al Porc, llàstima que no em vingués a veure a mi,... jejeje
    Normalment els dijous a les tardes vaig amb el meu amic Javi a la perdiu (alectoris rufa), i quan aquesta s'acaba per allà al primer diumenge de gener, ho intentem amb les becades (scolopax rusticola) fins al final de temporada, per allà al primer diumenge de febrer, és a dir uns 5 dijous a la tarda més o menys. Per cert aquest any en vaig veure una i li vaig tirar, ......però res, ja deu ser a polònia.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

GRÀCIES
GRACIAS

Entrades populars