El bestiar

Em corre pel cap manar un ramadet de besties, valoro la posibilitat de posar 4 ovelles i un marrà al terreny dels olivers recuperats(1 ha), amb la finalitat de mantenir l'entorn més net i de poder beneficiar me dels xais que tinguin, en un primer cop de cap vaig pensar en 4 o 5 cabres, però aquestes no son gens selectives, i amb la feinada que estic tenint per recuperar els olivers només em faltaria que el ramoneig de les cabres em tiressin per terra la feina feta, per tant ho descarto. L'altre opció, és la de posar 2 vaques i 1 bou, però em sembla que necessito més terreny, cosa que econòmicament no m'és viable i l'única opció que tindria seria pactar amb els veïns colindants el dret a pasturar i posar vailet a tot el perímetre, però també em suposa un gasto i un tracte a mases bandes. Doncs bé, ara em toca buscar la legislació vigent i els requisits que posa el departament per valorar la posibilitat de entrar aquest mini ramadet d'ovelles al meu olivar. D'aquesta manera ja tindré: L'oli, el vi, la vianda de l'hort, la mel del pare, els ous, els pollastres, la ratafia, la carn de caça i la carn de xai. Sort que si faig el que faig, és ben bé perquè m'agrada, ja que si ho hagués de fer per obligació estic segur que ni començaria.

Comentaris

Entrades populars