El tir en recorreguts de caça i en caça menor


Doncs bé, ja fa uns 16 anys que tinc permís d'armes i des de sempre el que més he caçat és el porc senglar.
Pel que fa  a la caça menor, es pot dir que sóc bastant negat. Normalment la practico acompanyat d'un amic algun dijous a la tarda, però el meu tir a les aus és nefast i els gossos de l'amic ja estan cansats de què dispari a les peces i no poguer-ne arreplegar cap. El tir al plat i els recorreguts de caça, tres quarts del mateix, són l'excusa per ajuntar-nos uns quants companys per anar a esmorzar, ja que podríem anar a recollir els plats i tornar-los a posar a la màquina, que estarien tots nous.

Aquest cap de setmana, però, la història ha canviat:

Vam quedar per anar a Serracanya a tirar al recorregut de caça i, un cop allà, el Pep va dir: voleu un professor? Ens vam mirar i vam dir que sí, però no les teníem pas totes. Jo per dins pensava que això del tir era qüestió de practicar i instintiu, que es portava a dins, que s'havia de ser autodidacte, i així de malament m'anava. El professor es diu Marcelo Clavero i em va ensenyar com s'ha de tirar. Per començar ens va ensenyar quina havia de ser la posició corporal a adoptar. Havíem d'estar relaxats i concentrats. Ens va ensenyar a fer el swing, a dibuixar la trajectòria sense parar, a saber com avançar-nos al plat i a no precipitar-nos, la nostra arma és més ràpida.
Sembla anecdòtic, doncs, que després de tants anys tirant, les peces de caça menor que havia abatut haguéssin estat pura casualitat, doncs realment no sabia per què les havia tocat. Ara en podré tocar més o menys, però ja sé com s'ha de fer. Crec que aquesta experiència l'hauria de tenir tot caçador. Gràcies Marcelo, a mi també m'agrada el Tai-chi!



Comentaris

Entrades populars