Verema 2012


La verema d'enguany la vàrem fer el passat dia 10 d'octubre, la vaig estirar tant com vaig poder per intentar recuperar el grau que no arribava degut a la parafarnàlia que vaig haver de montar per protegir els raïms sobretot de les merles.

Al final va treure un 12'5º.


Vinya tapada

detall dels danys produïts per la Merla

Aquest any ha estat especialment sec, i la vinya la tenia molt ben acostumada ja que està plantada en un sòl molt fèrtil. Aleshores ha crescut molt i molt ràpid (cal dir que està plantada des de l'any 2008) i presenta una imatge de vinya adulta i forta, però en el fons es tracta d'una vinya jove.
I aquest any degut a la sequera ho ha passat realment malament, tot i que ha fet una bona producció.
El problema va venir quan les bèsties i bestioles fartes de buscar menjar per sobreviure van trobar en la meva vinya una font d'energia exquisita i gratuïta.
I després de provar mil i una peripècies: sons de petards, barreres d'olor, movioles penjades,.... vaig haver de recórrer al mètode penitenciari. Vaig tapar tota la vinya amb malla de forats petits i això va impedir l'entrada de bastantes bestioles però al mateix temps va fer que el sol no entrés el suficientment bé i es retrassés la maduració.
L'altre opció era començar a reduir les poblacions de depredadors oportunistes de vinya a base de trets i paranys, però de ben segur que algun que altre ecologeta m'hagués denunciat!


vinya verolant
Fet i remenenat vaig haver d'esperar fins a mig octubre, ja que van començar a anunciar pluges i això si que no podia permetre-ho (pudricions, raïm aigualit,...)  prefereixo anys més normals!



raïm Cavernet Sauvignon





Ajuda incondicional del Guillem i l'Arian
El mateix dia ja vàrem derrapar, i posar-ho tot al dipòsit perque comenci a fermentar.

Vaig deixar la bresca durant una setmana i després la vaig premsar i treure.

Al cap de 15 dies ja ha fet la fermentació alcohòlica.
Ara el portaré a analitzar i tot seguit el filtraré i faré el coupatge amb el merlot que em reserva l'amic Lluís.
I per acabar, deixar-lo reposar a la bóta de roure fins la temporada següent.
A veure si fem un Bon Vi!
Amb la derrapadora !
Detall ebullició
















Al cap i a la fi, aquestes estones i aquestes "mariconades" són les petites coses que fan cada vegada més grans els mindundis com Jo !

I el gust de poder dir: aquest és el meu vi!!!??


SALUT!

Comentaris

Entrades populars