La pluja esperada, els Bolets i les relexions

Estava passejant pel bosc, gaudint del canvi de temps que estem passant, i... tornant a la realitat de l'època, deixant enrera les altes temperatures i la secada monumental dels nostres boscos gràcies a l'esperada pluja, de sobte vaig entreveure la pinassa una bola de neu que començava a treure el cap. Al·leluia!!!


Una mica més endavant em vaig trobar amb aquests bolets de soca que semblaven posats d'exposició.



I ja de tornada al cotxe, un coprinus i una pota de perdiu.



Això em va fer reflexionar i vaig agafar esperances de què la temporada de bolets encara no estava perduda del tot..... encara podria trobar alguna llenegueta pel "gasto" i algun grapat de fredolics i camagrocs.
I és que, tal i com pintava el panorama, no tenia grans esperances de què el bosc ens oferís cap bolet de tardor. Però, ves per on, sembla que les coses es van posant al seu lloc i d'aquí a poc podrem collir algun bolet.
Després em queixaré dels inconcients, incívics i maleducats que van al bosc i es pensen que tot és de tothom, que tenen dret de passar per allà on volen, que deixen l'entorn fet una merda com si fos un abocador, que no respecten ni veïns ni caçadors... En fí, a tots aquells que surten de la jungla urbanitzada, o aquells que havent nascut a l'era, ningú els ha format per estar al bosc i entren a les zones rurals com a "pancho villa" per una cantina Mexicana. Tot i que reconec que tothom té dret a desfogar-se, ara bé, amb respecte.

Sort hi ha que no tothom és igual i que, mica en mica, es va prenent consciència de com comportar-se a casa els altres. Passa el mateix amb els que transiten sense miraments pel medi. Però això ja ho tractaré en un altre post, perquè hi ha molta llenya a repartir.



Retornant als bolets, vull creure que no ens han abandonat i que aviat els podrem cuinar com cada any!
I la pluja que no para i jo que ho agraeixo,....

Cedida pel Jordi M




PD: jo no caço bolets, jo en vaig a buscar!!!                   

Comentaris

Entrades populars