Bolets de temporada

Doncs ara toca buscar múrgoles (morchela esculenta).
Aquest fong, és un dels bolets més capritxosos que conec. Normalment es fa als cremats de primer i segon any, als ròssecs de fusta, al costat dels camins repasats, vora els rius i les rieres, on hi hagi moviments de terres, on havia acopis de llenya, als marges de les pistes,....
És a dir, allà on li dona la gana!
Des dels volts del 20 de març que ja començo a trobar-ne algun, però com sempre per fer aperitiu i poca cosa més.





Per consumir-les, és aconsellable bullir-les!

Comentaris

  1. Anònim5/4/11

    Ja veig que el bosquerol ha fet la primera troballa......doncs apa aquesta tarda a buscar múrgoles s'ha dit!!!Ja no et demano on les has trobat, que segur que ens fotries travessar el túnel del Cadí....jejeje.
    Muntada

    ResponElimina
  2. Tot i que m'encanten les múrgoles, el meu comentari no hi té res a veure.
    He arribat al teu bloc fent una cerca al google. Resulta que tinc guardades de fa dos anys les granes d'una poma d'una varietat, podríem dir, quasi desapareguda. No tinc ni idea de com es deu anomenar però el seu gust, particularment intens, té aquella característica que fa que esmussi la llengua i a mi m'agrada molt. Voldria provar de plantar-les però no sé com. És a dir, suposo que podria provar d'enterrar-les i esperar a veure què passa. Però com que he vist que tu has plantat arbres fruiters i malauradament el meu pare, un expert, ja no hi és per tal d'aconsellar-me, he pensat que potser tu sabries dir-me si cal fer res més per afavorir-ne el naixement... Gràcies per endavant!

    ResponElimina
  3. nausica, primer de tot gràcies per col.laborar al blog.
    Ara mateix tinc un cap de setmana atrafagat i no tinc temps, però a primers de setmana et contesto al teu dubte, que estic segur que tindrà solució, encara que sigui a força de paciència.
    salut i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. Hola Nausica, jo no he sembrat mai les llavors d'un fruiter, sempre he plantat. El procediment que jo faría, és el següent: durant els mesos de febrer i març, posaría les llavors en un got d'aigua durant un dia, perque s'estovin. Al dia següent, les sembraria dins una torreta no gaire gran (una grana, una torreta = una pomera) amb terra esponjosa tipus turba, barrejada amb terra d'enceball i ho mantindría humit (no entollat) fins que sortís de terra la pomera.
    De totes maneres no és una feina fàcil, pots estar orgullosa si ho consegueixes! Si poguèsis conseguir una branca (per fer un esqueix o un empelt) la feina sería més fàcil.
    Conec algú, que està interesat en recuperar espècies autoctones en vies de desapareixer, si vols que us posi en contacte m'ho dius.
    Salut

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies Edu! Ho provaré així com dius i si me'n surto i et fa gràcia, ja mirarem la manera de fer-te'n arribar una. A tu i al teu amic que en recupera. Per cert, m'espero a l'any que ve doncs? Ho dic per què com que remarques el període febrer-març...
    Per altra banda, crec que si no me'n sortís podría aconseguir fàcilment una branca per a fer un esqueix o empelt. El problema és que em trobaria amb el mateix, que no ho he fet mai i potser necessitaria consell.
    Bé, gràcies de nou i salutacions!

    ResponElimina
  6. Hola un altre cop, t'envio un mail i en parlem. Merci

    ResponElimina
  7. Bona tarda Edu!!

    Que guapes!! aquestes múrgules, lo altre que hi ha en el plat són freixes, oi? Són bones?
    Jo no les cullo perquè no les conec, però aquest any tot buscant múrgules en una cremada en vaig veure unes de ben grosses!!
    Veuras que tinc nou bloc, si cliques sobre la foto de seguidors veuras l'enllaç!! Apa, salut i moltes múrgules!!!

    ResponElimina
  8. Hola Pep,
    com bé dius els 2 altres bolets que hi ha al plat son GREIXES (Sparassis brevipes), comestible també. Jo no les conneixia, i un bon amic em va donr la informació.
    Com és que has canviat el blog???
    Bona tòfona.
    Salut i fins aviat, ja saps on sóc!

    ResponElimina
  9. T'ho explico per correu!!! i pel que fa la tòfona no crec que en culli mai més cap així!! es podria dir que quasibé és única!!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

GRÀCIES
GRACIAS

Entrades populars